Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

ΑΡΣΗ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΕΠ ΖΗΤΑΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ.

Bασικά σημεία ομιλίας Γιάννη Ραγκούση στην ημερίδα της Ένωσης Αποφοίτητων Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης



Πρώτα να δούμε την εικόνα στο σύνολο της.

Να δούμε τις ακριβείς διαστάσεις του προβλήματος.

Να ξεκαθαρίσουμε στο μυαλό μας τα ακριβή δεδομένα.

Το ελληνικό κράτος χρεοκόπησε, ή όπως έχει επικρατήσει να λέγεται: “Το δημόσιο χρέος έγινε θηλιά στο λαιμό μας”.

Το ελληνικό κράτος, ας δεχτούμε ότι αποτελείται από το πολιτικό σύστημα διακυβέρνησης της μεταπολίτευσης, τη Δημόσια Διοίκηση καθώς και από ένα τρίτο κρίκο στην αλυσίδα, που δεν αναφέρεται καθόλου και θα τον αναφέρω στη συνέχεια.

Για το πολιτικό σύστημα διακυβέρνησης της μεταπολίτευσης, μίλησα. Προχθές ανακοίνωσα τις αποφάσεις μου και όχι μόνον δεν παίρνω τίποτε πίσω αλλά συμπληρώνω κιόλας ότι αυτό το σύστημα, το πολιτικό κατεστημένο της μεταπολίτευσης, ζει και βασιλεύει.

Το πολιτικό προσωπικό που εμπνέεται από τις αντιλήψεις και μιμείται τις πρακτικές του πολιτικού κατεστημένου της μεταπολίτευσης διεξάγει, επειδή έχει την αποκλειστικότητα στην τεχνογνωσία του «αλλά λέω, αλλά εννοώ και άλλα πράττω», διεξάγει ακόμη και σήμερα με ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα, είναι αλήθεια, έναν ασύμμετρο πόλεμο.

Και δεν αναφέρομαι στην μηδενική αξιοπιστία που προκύπτει από την αδιανόητη απόσταση προεκλογικού λόγου, ακόμη και αυτής της μετεκλογικής συμφωνίας μεταξύ των εταίρων για τη συγκρότηση της κυβέρνησης, σε σύγκριση με όσα θα ακολουθήσουν με την ανακοίνωση των μέτρων.

Αναφέρομαι, όπως θα σας αποδείξω στη συνέχεια, ότι καταφέρνει με μικρές αλλά καίριες δόσεις να δηλητηριάζει μεγάλες μεταρρυθμίσεις, όπως ακριβώς μπορεί κανείς να κάνει αν αποφασίσει να καταστρέψει ένα εξαιρετικό βαρέλι κόκκινο κρασί δεκαετούς ωρίμανσης, ρίχνοντας απλώς μια σταγόνα οξύ μέσα στο βαρέλι. 

Τους είναι πολύ εύκολο να καταστρέφουν και να ξηλώνουν και πολύ δύσκολο να δημιουργούν και να χτίζουν.

Τους είναι πολύ εύκολο να έχουν επιβάλει οριζόντιες και άδικες περικοπές εισοδημάτων σε μη προνομιούχους, να έχουν επιβάλει χαράτσια και σα να μη συμβαίνει τίποτε με μια απίστευτη υποκρισία να ισχυρίζονται ότι είχαν στα χέρια τους μια λίστα μεγαλοκαταθετών, από την οποία άλλα κράτη απέσπασαν σημαντικά πρόστιμα, μια λίστα που απεκρύβη ακόμη κι από εμάς, τα μέλη του Υπουργικού Συμβούλιου και της Κυβερνητικής Επιτροπής, άρα εξαπατηθήκαμε, μια λίστα που σαφώς και μπορούσε και έπρεπε πάση θυσία να αξιοποιηθεί.

Μια λίστα που ποτέ δεν πρωτοκολλήθηκε επίσημα, συνεπώς πώς να πιστέψει κανείς ότι δεν αλλοιώθηκε και δεν τροποποιήθηκε κατά τη διάρκεια της εξωθεσμικής της διαδρομής; 

Το πολιτικό σύστημα δεν καταρρέει επειδή έλαβε περιοριστικές των εισοδημάτων αποφάσεις, αλλά κυρίως γιατί δεν ήταν δίκαιο και ηθικό όπως πια αποδείχθηκε .



Κυρίες και Κύριοι , 



αυτό που σήμερα συντελείται, όχι μόνον δεν είναι προώθηση των μεταρρυθμίσεων, αλλά είναι η αναίρεση, η δηλητηρίαση και ο αργός θάνατος όσων έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια.

Πιστεύω ακράδαντα δε, ότι μόλις η επικοινωνιακή προστασία της Κυβέρνησης εκπνεύσει θα το δουν όλοι καθαρά, θα φανεί ξεκάθαρα.

Όχι απλώς δεν είναι Κυβέρνηση μεταρρυθμίσεων, αλλά είναι Κυβέρνηση αντί-μεταρρύθμισης, ακύρωσης μεταρρυθμίσεων.

Κατ’ αρχάς, με ελάχιστες εξαιρέσεις, δεν έχουν κάνει τίποτε μετά από 100 ημέρες.

Θα μου πείτε μα δεν είναι λίγες 100 μέρες ? Κι όμως είναι πάρα πολλές για να δείξουν πού πάει το πράγμα.

Παράδειγμα ο Καλλικράτης που παρουσιάστηκε στις πρώτες 90 μέρες μετά τις εκλογές του 2009, αφού είχε ήδη ψηφιστεί ο νόμος για την πλήρη αξιοκρατία στις προσλήψεις, είχαν τερματιστεί τα stage, και ετοιμαζόταν νομοθετικά και τεχνολογικά η Διαύγεια .

Τώρα ας δούμε τα δεδομένα : 

Σε τι συνίσταται το δημοσιονομικό πρόβλημα ; 

- 80 έως 85% των πρωτογενών δαπανών του κράτους απορροφούν 5 τομείς καθώς και 

οι 2,5 εκατ. συνταξιούχοι. Συνταξιούχοι από τους οποίους οι 460.000 κάτω των 60 ετών.

Την ίδια στιγμή που εισφορές καταβάλουν μόλις 4 εκατ. εργαζόμενοι. 

Οι εργαζόμενοι συμφώνα με την απογραφή του 2010 ήταν 768.009 και μετά τον περιορισμό των προσλήψεων μειώθηκαν σε 668.000 σήμερα.

Άρα προσθέτοντας και τους 35.000 συμβασιούχους stage, καθώς και τους 15.000 αμειβόμενους της Αυτοδιοίκησης που καταργήθηκαν με τον Καλλικράτη, φτάνουμε στους 150.000 λιγότερους μισθοδοτούμενους αμειβόμενους σήμερα.



Τώρα, για να κατανοήσουμε το πρόβλημα πρέπει να δούμε αναλυτικά τους 668.000.

Καθώς οι περισσότεροι εργαζόμενοι καταγράφονται σε 5 τομείς: υγεία, παιδεία, άμυνα, ασφάλεια, δικαιοσύνη, όπως και στην αυτοδιοίκηση (με τη σημείωση ότι επιβαρύνει τον προϋπολογισμό πολύ λιγότερο αναλογικά λόγω των δικών της εσόδων που φτάνουν και καλύπτουν το 40% του κόστους λειτουργίας της, περίπου 1,8 δις € ) .

Αναλυτικά οι εργαζόμενοι κατά τομέα .

Παιδεία 196.000

Υγεία 94.500

Άμυνα 93.000

Προστασίας του πολίτη 59.500

Δικαιοσύνη 15.500

Συνεπώς πρέπει να πούμε επιτέλους πιστεύω, μια μεγάλη αλήθεια που μέχρι τώρα αποφεύγουμε.

Με βάση τα πραγματικά δεδομένα του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας, που μας οδήγησε στην υπερχρέωση, αυτό που στην πραγματικότητα χρεοκόπησε δεν ήταν το δημόσιο γενικά κι αόριστα. 

Ήταν το κράτος πρόνοιας, ή όπως κάποιοι προτιμούν, «το λεγόμενο κράτος πρόνοιας». Που καιπρόνοια δεν προσφέρει και κατασπαταλά με ανορθολογικό τρόπο τους οικονομικούς και ανθρωπίνους πόρους που διαθέτει.

Επομένως καμία ουσιαστική δημοσιονομική θεραπεία δεν θα υπάρξει αν δεν παρέμβουμε σε αυτούς τους 5 τομείς με λογική διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.

Μόνον τότε θα μπει πραγματικά πάτος στο βαρέλι.

Γι αυτό, σταματήστε να πυροβολείτε το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και επικεντρωθείτε στα Υπουργεία Παιδείας, Υγείας, Άμυνας , Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης.

Κυρίες και κύριοι , 
Μιλώντας για τον ανασχεδιασμό της Δημόσιας Διοίκησης, ας δούμε τώρα τα πιο σοβαρά κρούσματα που δηλητηρίασαν σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές στη Διοίκηση και επανέφεραν τις χειρότερες πρακτικές στο προσκήνιο.

Χιλιάδες προσλήψεις τύπου stage στους δήμους ξανά την ώρα μάλιστα που συζητούνται απολύσεις !

31/5/2012

κ. Ε. Βενιζέλος: « Ένα άλλο πεδίο πολύ σημαντικό, είναι η αντιμετώπιση της ανεργίας και ιδίως της ανεργίας των νέων. Τα προγράμματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η αυτεπιστασία, δηλαδή η άμεση πρόσληψη στους Δήμους για τα δικά τους έργα, η κοινωφελής εργασία, είναι δύο μοχλοί οι οποίοι μπορεί να δώσουν αμέσως πολλές χιλιάδες κυλιόμενες θέσεις εργασίας, ιδίως για νέους ανθρώπους. 120.000 θέσεις εργασίας δίνει η αυτεπιστασία και 45.000 θέσεις εργασίας δίνει η κοινωφελής εργασία, σε συνδυασμό με τις μη κυβερνητικές οργανώσεις.

Χαίρομαι γιατί ξεμπλοκαρίστηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας η διαδικασία πρόσληψης για κοινωφελή εργασία. Και το ίδιο πρέπει να γίνει ταχύτατα και για το θεσμό της αυτεπιστασίας, για να έχουμε πρακτικά αποτελέσματα, να χτυπήσουμε την ανεργία και ιδίως την ανεργία των νέων στην καρδιά της».

Οι προσλήψεις αυτές έχουν ξεκινήσει μέσω των ΜΚΟ και αποτελεί πραγματικό σημάδι ελπίδας για μένα, η πρόσφατη αντίδραση της ΠΟΕ ΟΤΑ η οποία προφανώς προσπαθώντας να προστατέψει του εργαζόμενους στην αυτοδιοίκηση, καταγγέλλοντας αυτά τα προγράμματα τύπου stage.

- Νομικά πρόσωπα της Aυτοδιοίκησης που αντί να καταργηθούν διατηρήθηκαν με απόφαση ΥΠΕΣ τον Αύγουστο 2012 !

1. «Δημοτικό Ωδείο Ατάλαντης» του Δήμου Λοκρών ν. Φθιώτιδας.

2. «Κέντρο Έρευνας Πολιτισμού και Ιστορίας Καντάνου (Κ.Ε.Π.Ι.Κ.)» του Δήμου Καντάνου-Σελίνου ν. Χανιών.

3. «ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ» του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων ν. Ιωαννίνων.

4. «Δημοτικό Ωδείο Λάρισας» του Δήμου Λαρισαίων ν. Λάρισας.

5. «Μυτηλιναίειος Κοινοτική Βιβλιοθήκη» του Δήμου Πύλου-Νέστορος ν. Μεσσηνίας. 

Και βεβαίως μην ξεχνούμε την επανασύσταση του Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης την ίδια στιγμή που επιχειρούσαμε να συγκροτήσουμε την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης .

- Επαναφορά του κομματισμού και της αναξιοκρατίας στους διευθυντές των ΔΟΥ με τον Ν.4002/Αύγουστος 2011, με πρωτοβουλία του πρώην Υπουργού Οικονομικών, ρύθμιση που κατάργησε την αξιοκρατία στις ΔΟΥ που είχαμε θεσπίσει με τον Ν.3839 τον Μάρτιο του 2010 συνολικά στη Δημόσια Διοίκηση.

«21. Από την Έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και καθ` όλη τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, η τοποθέτηση και η λήξη θητείας των προϊσταμένων των κατωτέρω οργανικών μονάδων, επιπέδου Τμήματος, Υποδιεύθυνσης και Διεύθυνσης του Υπουργείου Οικονομικών, διενεργείται χωρίς τη διαδικασία που προβλέπεται στις διατάξεις των άρθρων 84, 85 και 86 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α` 26) και του άρθρου πέμπτου του ν. 3839/2010 (Α`51), με μόνη απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, για θητεία ενός έτους που μπορεί να ανανεώνεται μία ή περισσότερες φορές ή να διακόπτεται πριν τη λήξη της, με όμοια απόφαση και κύριο κριτήριο την επίτευξη των ποιοτικών και ποσοτικών στόχων που τους έχουν τεθεί».

Η δυνατότητα του Υπουργού να αποφασίζει αυτός μόνος για τις προαγωγές των διευθυντών ΔΟΥ αποτελεί, πέραν από μια απαράδεκτη αντίληψη αναξιοκρατίας και μια σκληρή μορφή ελέγχου, διαπλοκής και χειραγώγησης από τους πολιτικούς των επιχειρήσεων και της οικονομίας.

Και όπως όλοι διαπιστώνουμε, 1 χρόνο και πλέον μετά, οι δικαιολογίες περί της ανάγκης αύξησης των εσόδων παραμένουν δικαιολογίες, απλώς και μόνο για να επανέλθει το προηγούμενο καθεστώς που απαιτούσε η ίδια συντεχνία των συνδικαλιστών, προκειμένου να συνεχίσει τις γνωστές σε αυτούς πρακτικές που μαστίζουν το ελληνικό κράτος και την ελληνική οικονομία.

Αδιανόητος υποβιβασμός και ισοπέδωση των αποφοίτων της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, του πιο εκπαιδευμένου προσωπικού και μάλιστα με κρατικούς πόρους.

•Ενώ προ ισχύος του ν.4024/11 ο εισαγωγικός βαθμός των αποφοίτων ήταν ο Β΄ με ταχεία εξέλιξη στην ιεραρχία, με τον ν.4024/11 εισαγωγικός είναι ο βαθμός Δ΄.

Ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του ν. 4024:

Το 50% των υπηρετούντων αποφοίτων υποβιβάστηκε από τον Α’ βαθμό στον Δ’.

Σημειωτέον ότι η σημερινή κατάσταση αποτελεί «πρωτοτυπία» της χώρας μας πανευρωπαϊκά, καθώς σε όλες τις χώρες της ηπειρωτικής Ευρώπης προβλέπεται διακριτή αντιμετώπιση των αποφοίτων των αντίστοιχων εθνικών παραγωγικών σχολών στελεχών του δημοσίου.

Η υποβάθμιση των αποφοίτων της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης είναι η λογική της καταστροφικής ισοπέδωσης του μέσου όρου προς τα κάτω, που καθηλώνει το σύστημα.

Αξιοκρατία δεν μπορεί να υπάρξει με ισοπεδωμένους τους απόφοιτους της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης.

ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ

1) Μονιμότητα. 

Η μεγαλύτερη προοδευτική μεταρρύθμιση που μπορεί να γίνει στο κράτος είναι να δεσμευτούν τώρα τα κόμματα της κυβερνητικής πλειοψηφίας ότι στην συνταγματική αναθεώρηση που μπορεί και πρέπει να ξεκινήσει τους επόμενους μήνες, που συμπληρώνεται πενταετία, θα προχωρήσουν δυο μείζονες αλλαγές.

Πρώτον θα αρθεί η μονιμότητα για αυτούς που δεν την αξίζουν, άρα θα μπορούν να παύουν να επιβαρύνουν τον φορολογούμενο μισθωτό ή συνταξιούχο,

Δεύτερον, θα καταστεί συνταγματική επιταγή ή αντικειμενική και αξιοκρατική αξιολόγηση όλων από το ΑΣΕΠ κι όχι από την εκάστοτε πολιτική - κομματική ηγεσία των Υπουργείων. 

Με ΑΣΕΠ μόνο θα εισέρχεσαι στο Δημόσιο με ΑΣΕΠ μόνο θα απέρχεσαι .

2) Καλλικράτης άμεσα στην υγεία, στην παιδεία, στην άμυνα, στο προστασίας του πολίτη και στη δικαιοσύνη.

Στην Αυτοδιοίκηση με τον Καλλικράτη εξοικονομήθηκε 1,5 δις Ευρώ.

3) Νόμος που θα απαγορεύει ρητώς την ίδρυση νέων φορέων του Δημοσίου και θα συμπεριλάβει ρήτρα μόνον όταν θα καταργούνται 3 ΝΠΔΔ τότε θα μπορεί να ιδρύεται ένα.

Κατάργηση του Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης.

4) Άμεσος τερματισμός των προγραμμάτων νέου τύπου stage .

5) Άμεση κατάργηση του νόμου Βενιζέλου που επανέφερε το πελατειακό σύστημα και κατάργησε την αξιοκρατία στις προαγωγές των ΔΟΥ.

6) Άμεση επαναφορά των διατάξεων για τους απόφοιτους της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης που ίσχυαν με τον Ν.3839 .

Ο ελληνικός λαός άντεχε. Μέχρι πέρυσι . 

Η Ελλάδα πάει πίσω από πέρυσι τον Ιούνιο.

Πήγε πολύ πίσω με τις εκλογές που μόνον προσωπικές ματαιοδοξίες εξυπηρέτησαν και συνεχίζει να πηγαίνει όλο και πιο πίσω, με κίνδυνο να φτάσει πάλι στο χείλος του γκρεμού με τις παλινωδίες, τα «άλλα υποσχέθηκα άλλα κάνω, άλλα θα ανακοινώσω».

Άδικες πολιτικές λιτότητας θα συνεχίζονται στην Ελλάδα όσο δεν βάζουμε το δάχτυλο επί των τύπων των ήλων, δεν βλέπουμε κατάματα την πραγματικότητα δεν αντιλαμβανόμαστε τα πραγματικά δεδομένα του προβλήματος στο σύνολο του, δεν θέλουμε να περιθωριοποιήσουμε τις αντιλήψεις και τις πρακτικές του πολιτικού κατεστημένου της μεταπολίτευσης.

Κυρίως όσο το ίδιο το πολιτικό σύστημα δε προχώρα στην επαναθεμελίωσή του, επαναθεμελίωση που συνιστά την κορυφαία μεταρρύθμιση που πρέπει να πραγματοποιηθεί γιατί πια δεν έχει μείνει καμία αμφιβολία ότι η παραγωγός αιτία όλων των προβλημάτων και στο κράτος και στην οικονομία είναι το ίδιο το πολιτικό σύστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.